Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI
Zobacz galerię
9 Zdjęcia
Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(7)_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(6)_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(5)_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(4)_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(3)_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(2)_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

SVAROG-FURNITURE-(1)-_150dpi_photo-by-HK-Photography

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

Joanna-Sieradzan-Chief-Designer_2

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

Słowiański pazur

Kolekcja mebli SVAROG Furniture

Joanna-Sieradzan-Chief-Designer_1

zdj.Aneta Kowalczyk & Kacper Lipinski/KIALI

SaloneSatelite. Jeden z najjaśniejszych punktów mediolańskich targów designu w pawilonach RHO Fiera. Tam co roku poznajemy młode talenty z całego świata. Jednym z nich w 2016 roku jest SVAROG Furniture.

Pokazana przez polską markę na Salone del Mobile w Mediolanie kolekcja mebli – w skład której wchodzą WILK, KRUK i PAZUR – sięga do korzeni słowiańskiej kultury. Bazuje na naszej tożsamości, przefiltrowuje ją przez współczesne oczy. Jest niczym natura, którą oswajamy by tworzyć stabilne podstawy nowych cywilizacji. Jest dzikością w słowiańskim sercu nie wyklucza spokoju w domu albo wręcz w duszy – tak odczytuję motto marki SVAROG.

Forma wynika nie tylko z funkcji, ale – co często powtarzam – także z kultury. Szeroko pojętej kultury, bo największą moc mają projekty, które otwierają się na szeroki krąg odbiorców niosąc w sobie mocne wartości, własny charakter. Meble SVAROG takie są. To meble dla tych, którzy pragną indywidualności w produkcie, pragną nowoczesnego podejścia połączonego z naturą. Sklejka, która jest ich budulcem, to materiał szlachetny, wytrzymały, wrażliwy plastycznie i ekologicznie mądry.

Wilk szary (Canis lupus) „nie taki straszny jak go malują”, kiedyś równie liczny mieszkaniec polskich lasów jak bajek dziś jest gatunkiem zagrożonym, objętym ochroną. Cenimy niezależność, siłę i wytrzymałość wilków. Wzbudzają i strach i fascynację. Kurza łapa w snach symbolizuje dobrobyt, bogactwo i sukces. W wierzeniach czary i zaklęcia czy też na poły uschłe drzewo, na którym zasiadły kruki. Kruki najczęściej stawialiśmy w kontekście śmierci czy wojny. Mądrość i tajemniczość tego ptaka wykorzystujemy nie tylko w wierzeniach i legendach. Kruk bywa ptakiem domowymi. Dzikość nas pociąga, więc podejmujemy próby jej oswojenia.

Kolekcja SVAROG to meble z charakterem. Wszystkie – fotel Wilk, lampa Kruk i stolik na kurzej łapie Pazur – mają pazury dosłownie a tak naprawdę mają słowiański pazur. Duszę dziką, dającą się oswoić, ale zachowującą swój charakter. Dzikość słowiańskiego serca. Młoda polska marka SVAROG szybko zyskuje uznanie w Polsce i za granicą. JOANNA SIERADZAN, założycielka marki umiejętnie sięgnęła po świat legend i baśni. Świat, który kształtuje naszą wyobraźnię w dzieciństwie . Świat, który ma moc oddziaływania na nas i w życiu dorosłym. Czasami się od niego odwracamy, czasami tęsknimy, jednak słowiańska dusza w sercu zawsze nam gra.

Niektórzy mówią, że Polacy to ułańska fantazja. Ja wolę dzikość słowiańskiego serca. W niej mieszczą się nasza otwartość i przywiązanie do tradycji. Mamy w naszej kulturze wiele mądrych powiedzeń. Jedno z nich „swego nie znacie, cudze chwalicie” jest moim zdaniem tyleż prawdziwe, co bolesne. Dobrze jednak, że jest. Motywuje do zmiany, do poznania. Wiem, że polskie jest dobre. Często jest bardzo dobre. Takie właśnie projekty – dobre i polskie – przedstawiam Wam na DESIGN BY PL.

Krystyna Łuczak-Surówka

P.S. Wywiad z twórczynią marki SVAROG już wkrótce na DESIGN BY PL.

Komentarze

komentarzy